سامانه رزرواسیون مرکزی

CRS، همانطور که از نام آن برمی‌آید، سامانه‌ای است که کلیه خدمات رزرواسیون در آن پیاده‌سازی می‌شود و در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی قرار می‌گیرد که قصد ارائه خدمات گردشگری به سایر شرکت‌ها یا آژانس‌های مسافرتی را دارند.

ویژگی‌های اصلی

  • سامانه حسابداری مرکزی
    تمامی خریدها در CRS در یک سامانه حسابداری مرکزی ذخیره می‌گردند. این سامانه وظیفه یکپارچه‌سازی فرآیند خرید سرویس‌های مختلف را دارد. این سامانه همچنین امکان گزارش خریدهای مختلف با فیلترهای مختلف را داراست که به شکل اکسل نیز قابل خروجی گرفتن است.
  • پیاده‌سازی وب‌سرویس‌های گردشگری
    در سامانه CRS وب‌سرویس خدمات پروازهای داخلی و خارجی، هتل‌های داخلی و خارجی، قطار و اتوبوس داخلی از تامین‌کنندگان مطرح جهانی، منطقه‌ای و داخلی پیاده‌سازی شده است. هر کدام از این خدمات نیز خود بصورت Multi Provider پیاده‌سازی شده است، بدین صورت که برای مثال از چند تامین‌کننده پرواز وب‌سرویس دریافت شده است که به شکل یک وب‌سرویس مجتمع شده‌اند.
  • کاربران و مشتریان
    در سامانه دو نوع کاربر ادمین و مشتری تعریف شده است. کاربران ادمین به قسمت‌های مدیریت سامانه دسترسی دارند که سطح دسترسی ایشان توسط مدیریت سامانه قابل تعریف و تنظیم است.
    در قسمت مشتریان، امکان تعریف آژانس مسافرتی/شرکت/سازمان وجود دارد که تحت هر کدام از این مشتریان امکان تعریف کاربر مشتری وجود دارد.
  • کیف پول الکترونیکی
    هر کدام از مشتریان یک کیف پول الکترونیکی دارد که توسط کاربرانش قابل استفاده است. این کیف پول توسط پرداخت آنلاین و یا توسط ادمین سامانه قابل شارژ است. کیف پول الکترونیکی امر پرداخت هزینه‌ها را برای کاربران و کنترل حسابداری آن را آسان‌تر می‌نماید.
  • خروجی وب‌سرویس
    سامانه امکان خروجی خدمات به شکل وب‌سرویس جهت فروش و ارائه به مشتریان را دارد.
  • سامانه تخفیف، مارکاپ و کمیسیون
    با توجه به وجود تامین‌کنندگان مختلف، وجود یک سامانه تخفیف و مارکاپ، بخصوص برای امر پرواز، الزامیست که در سامانه پیاده شده است.
  • سامانه تیکت پشتیبانی
    جهت پاسخگویی به سوالات و یا حل مشکلات مشتریان یک سامانه تیکت پشتیبانی راه‌اندازی شده است.
  • معماری مایکروسرویس
    بواسطه پیچیدگی‌ها سامانه و تعدد سرویس‌ها از معماری مایکروسرویس جهت مدیریت بهتر منابع و نگهداری آن استفاده شده است.